Το μοντέλο Montana NEO και ο βραχίονας TA-7000 NEO sε τιμή $17,995: Ως πλατό-πικάπ το Montana NEO ($30,995) είναι ένα νέο μοντέλο που μου παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου στο εργοστάσιο της Acoustic Signature. Για την προετοιμασία της εκκίνησης του προϊόντος και αυτής της κριτικής... η πανδημία μας έβαλε φρένο και στα τα δύο. Το Montana βρίσκεται στη μέση της γκάμας οκτώ πικάπ της Acoustic Signature, με τρία μοντέλα σε υψηλότερη τιμή και τέσσερα σε χαμηλότερη τιμή. Ο βραχίονας TA-7000 NEO ($17,995) είναι ο δεύτερος από την κορυφή της πέντε μοντέλων σειράς βραχιονών. Ως πλατό το Montana είναι ένα συμπαγές, εξυπνότατα σχεδιασμένο, εξαιρετικά ποιοτικό και καλοφτιαγμένο πιστοποιημένο highest-end πικάπ με τους κινητήρες και τους ιμάντες καλά κρυμμένους στο εσωτερικό του.
Montana NEO ναι, είναι ένα σχεδιαστικά έξυπνο, συμπαγές πικάπ-πλατό που επικεντρώνεται στην αίσθηση και της όρασης και της αφής, αφήνοντας ορατή μόνο την περιστρεφόμενη πλάκα του, τον βραχίονα και την εξωτερική πηγή τροφοδοσίας που συνδέεται στη βάση μέσω κόκκινων και μπλε καλωδίων τύπου Ethernet. Ενώ η εμφάνιση αυτή είναι κοντά στο στυλ ενός κλασικού "τεσσάρων κολονών" πικάπ, το περίπου 17" × 17" × 2.5" ιντσών και βάρους 55 λίβρες κράματος αλουμινίου σασί κάθεται σε τρείς ανθεκτικούς, ρυθμιζόμενους σε ύψος άξονες για απόσβεση κραδασμών όπου εκεί συμβάλλει και ένα ειδικά απορροφητικό ζελέ, φέρνοντας το ύψος της βάσης του τελικά στις περίπου 4".
Το πλατό από ανοδιωμένο αλουμίνιο διαμέτρου 12.2" είναι διακοσμημένο με 24 γυαλιστερά ορείχαλκα "σιλένσερς" της Acoustic Signature, τα οποία μπορεί να μοιάζουν με 'κουμπιά' ή μικρούς δίσκους, αλλά στην πραγματικότητα διατρέχουν σε ολόκληρο το βάθος αυτού. Η κατασκευή αυτή προσθέτει 24 λίβρες στο συνολικό βάρος και 3" στο ύψος. Έτσι 'μαζεύεται' ένα συνολικό βάρος 79 λιβρών συγκεντρωμένο σε έναν σχετικά μικρό 'χώρο'. Η αποτελεσματικότητα αυτών των "σιλένσερς" όπου ως ένθετα δένουν με το πλατό, αναλύεται σε μετρήσεις που βρίσκονται στον ιστότοπο της εταιρείας.
Εκτός από την βάση και τα ορειχάλκινα "σιλένσερς", η Acoustic Signature καινοτόμησε και με ένα ακόμη σύστημα αντικατάστασης κραδασμών που ονομάζει "Automatic Vibration Control" (AVC), το οποίο συνδυάζει υλικό μα και λογισμικό για τον έλεγχο των τριών κινητήρων AC με 24 πόλους και δύο πηνίων που διαθέτει το μοντέλο Montana.
Η συνηθισμένη σοφία (..η δική μου!) λέει ότι, σε σύγκριση με έναν μονοκινητήριο έλεγχο, τρεις κινητήρες ισούνται με τρεις φορές το θόρυβο και τις κραδασμούς που παράγεται από έναν μονοκινητήριο, επιδεινωμένο διότι οι κινητήρες και οι ιμάντες κατασκευάζονται με το δεδομένο ρίσκο για να παράγουν συγχρονισμένη απόδοση 100%. Η Acoustic Signature, αναγνωρίζει το πρόβλημα παραγωγής απο κινητήρα σε κινητήρα: "Δυστυχώς, όλοι οι ασύγχρονοι κινητήρες AC εμφανίζουν παραγωγικές ανοχές που εμποδίζουν τους πόλους και τα πηνία από το να τοποθετηθούν κατά 100% σωστά - ένα κλειδί για νέους ανεπιθύμητους κραδασμούς. Για να ελαχιστοποιηθούν αποτελεσματικά ή ακόμη και να αποφευχθούν αυτοί, όλες οι ανοχές παραγωγής πρέπει να αντισταθμιστούν με άλλα μέσα."
"Με άλλα λόγια" αυτό σημαίνει 'AVC'. Η Acoustic Signature υποστηρίζει ότι το 'AVC' μετρά αυτές τις παραμορφώσεις σε πραγματικό χρόνο και προσαρμόζει τις ενδο-κινητήριες αλλαγές (φάσης) για να τις αντισταθμίσει. Με λόγια του κατασκευαστή, αυτά τα μέτρα "εξασφαλίζουν μια δραστική μείωση των κραδασμών." Δεν μπορείτε να το πράξετε αυτό με έναν μόνο κινητήρα και δεν μπορείτε να το κάνετε τόσο καλά με δύο, μόνο. Το Montana ΝΕΟ ενσωματώνει το επίπεδο-3 AVC, το πιο εξελιγμένο της εταιρείας, το οποίο πέρα από τη διόρθωση που βασίζεται και σε λογισμικό, περιλαμβάνει επιλεγμένους και 'ζευγαρωμένους-ματσαρισμένους' κινητήρες. Η ταχύτητα (33.3rpm και 45rpm) είναι ρυθμιζόμενη μέσω του εξωτερικού ελεγκτή κινητήρα.
Συναρμολόγηση:
Βάση αποτελεσματικής... 'λογικής' συσκευασμένο, το Montana μπορεί να (ανα)συναρμολογηθεί από ένα άτομο με σχετική ευκολία, τουλάχιστον εάν έχετε κάποια εμπειρία σε αυτά τα θέματα. Αλλιώς αν δεν είσαστε έμπειρος σχετικά, μπορείτε να ακολουθήσετε τις άριστες οδηγίες.
Μόλις το σασί μπει στη θέση του, αφαιρείτε μια σειρά από μικρά ενθέματα που συγκρατούν το πάνω πλαίσιο. Κάτω από αυτό, θα δείτε τους τρεις κινητήρες και την θέση του ρουλεμάν. Εκεί, εισάγετε το στιβαρό υποπλατό προς το λεγόμενο 'πηγάδι'. Το τελευταίο είναι επικαλυμμένο με διαμάντι (Dura Turn Diamond Bearing, ακρώνυμο DTD). Ένα τρίο ιμάντων υψηλής ακρίβειας περνά γύρω από τις τροχαλίες των κινητήρων και το υποπλατό με συγκεκριμένη σειρά, με κάθε ιμάντα να περνά γύρω από δύο τροχαλίες των κινητήρων. Η εργασία καθίσταται πιο εύκολη με τις οδηγίες και την χρωματική ανάλυση στα σχέδια, (αν και οι ιμάντες είναι φυσικά μαύροι). Τοποθετήστε και σφίξτε το πλαίσιο και δεν θα χρειαστεί να δείτε ή να ακουμπήσετε ιμάντες ή τροχαλίες για πολλά χρόνια. Και οι ιμάντες δεν θα λερωθούν από βρωμιά, σκόνη ή λαδωμένα δάχτυλα! Στη συνέχεια, τοποθετείτε προσεκτικά το πλατό. Τοποθετήστε επάνω του το λεπτό δερμάτινο ματ και με τρόπο ώστε οι "σιλένσερς" να συναντούν τις αντίστοιχες 'τρύπες' του ματ. Ευθυγραμμίστε με το έδαφος το πικάπ και είστε πλέον έτοιμοι να εγκαταστήσετε το βραχίονα.
Ο βραχίονας TA-7000 NEO
Δύο βραχίονες μήκους μέχρι 12 ιντσών μπορούν να τοποθετηθούν στο Montana, το οποίο διαθέτει ένα ζευγάρι συρόμενων, ενσωματωμένων βάσεων (βραχίονα). Η μετάβαση από την κανονική βάση όσων προς χρήση 9 ιντσών στη βάση 12 ιντσών απαιτεί τη χαλάρωση ενός ζευγαριού βιδών που βρίσκονται στην κάτω πλευρά και στη συνέχεια την ολίσθηση της βάσης προς την επεκτεινόμενη θέση. Απλό. Η Acoustic Signature παρέχει επίσης μια πλακέτα βραχίονα 'κομμένη' για την επιλογή σας ως μέρος της τιμής αγοράς. Στη δεύτερη πίσω έδρα παρέχεται και ένας στερεός δίσκος τον οποίο η εταιρεία θα αντικαταστήσει (με επιπλέον χρέωση) με πλάκα βραχίονα προσαρμοσμένη στο σύστημα τοποθέτησης του επιλεγμένου σας βραχίονα. Η Acoustic Signature παρέχει τον TA-7000 NEO είτε με τύπου SME είτε Rega τύπου 'mount' / τρόπου τοποθέτησης.
Ο τύπος τοποθέτησης: Η παρεχόμενη βάση του SME είναι η γνωστή οβάλ, στην οποία βιδώνεται ένα κυλινδρικό κολάρο, ρυθμισμένο στην σωστή απόσταση ως προς τον άξονα περιστροφής, ο οποίος δέχεται και τον πυλώνα του βραχίονα. Ο Acoustic Signature βραχίονας TA-7000 είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις 9" και 12". Υπάρχει και μοντέλο 9", το οποίο συμμορφώνεται με την κανονική γεωμετρία της Rega: απόσταση περιστροφής προς τον άξονα περιστροφής 222mm και τελικό μήκος 239.3mm. Το κλείδωμα και ξεκλείδωμα της βίδας στερέωσης του κολάρου και η χειροκίνητη ρύθμιση ανύψωσης ή χαμηλώματος του πυλώνα βραχίονα (ο οποίος δεν έχει σημάνσεις ύψους) ορίζουν το VTA/SRA. Εφαρμογή, εδραίωση άρα και αποτέλεσμα έρχονται ως εξαιρετικά: Ο πυλώνας πηγαίνει, με μια στροφή βιδών, από απόλυτα σταθερός και ασφαλής σε απότομη πτώση, οπότε απαιτείται προσοχή. (Το εξαιρετικά λεπτομερές και καλογραμμένο εγχειρίδιο λέει: "Προσέξτε, ότι όταν ανοίγετε τη βίδα κλειδώματος του VTA, ο βραχίονας μπορεί να πέσει." "Μπορεί"; Σαν την γέφυρα του Λονδίνου, θα πέσει!) Η κλίση αζιμουθίου μπορεί να ρυθμιστεί αφήνοντας ελεύθερη μια βίδα κλειδώματος στο κολάρο και περιστρέφοντας τον 'σωλήνα του βραχίονα', το σώμα του βραχίονα - αλλά και πάλι δεν υπάρχουν σημάνσεις αναφοράς, πράγμα που δυσκολεύει τις επαναλαμβανόμενες ρυθμίσεις.
Το σύστημα ρουλεμάν σφαιρών/αγώνων του βραχίονα είναι ασφαλισμένο μέσα σε ένα κολάρο μεγάλης μάζας στο οποίο χωράει ένας σωλήνας από ανθρακονήματα ομοιόμορφης διαμέτρου που έχει αποσβεσθεί με ένα ένθετο εκτυπωμένο σε 3D
Το επίχρυσο ορειχάλκινο βαρίδι ισορροπίας (balance/weight) του βραχίονα περιστρέφεται σε ένα λεπτό, φέρει σπειροειδές τμήμα και κλειδώνεται με τρεις βίδες επί αυτού. Αν είναι απαραίτητο, η Acoustic Signature παρέχει ένα επιπλέον βαρίδι ισορροπίας που μπορεί να τοποθετηθεί με βίδα και επιτρέπει στον βραχίονα να αντιμετωπίζει κεφαλές 4 εως 16 γραμμαρίων. Το ασημένιο εσωτερικό καλώδιο του βραχίονα τερματίζεται σε μια υποδοχή DIN στη βάση του πυλώνα του βραχίονα. Ο κατασκευαστής παρέχει το καλώδιο DIN-to-RCA της AudioQuest επιπέδου interconnect "Wildcat" με χαλκό "Perfect Surface" (119,95 δολάρια) - πράγμα που έχει νόημα, δεδομένου ότι οι χρήστες θα θέλουν να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αμέσως το Montana NEO με αυτό τον τρόπο διασύνδεσης, ενώ πολλοί άλλοι θα θέλουν να κάνουν τη δική τους, πιο δαπανηρή επιλογή σε phono interconnect. Επίσης, παρέχεται ένα ακριβές και σταθερό ευθυγραμμιστικό εργαλείο, ρυθμισμένο στη γεωμετρία Löfgren A (κεντρικά σημεία 66mm και 121mm - η αγαπημένη μου), αν και δεν αναγράφεται ως τέτοιο στις οδηγίες.
Μετρήσεις.
Αν τυχόν έχετε διαβάσει το σχετικό άρθρο του web-site 'Analog Corner', μπορείτε να παραλείψετε αυτήν την ενότητα ή να τη διαβάσετε επιγραμματικά και να γελάσετε! Εάν οι μετρήσεις είναι ο οδηγός σας στα πικάπ... απλώς αποκτήστε έναν CD player και τελειώσατε! Για να επαναλάβω αυτό που έγραψα, αυτές οι μετρήσεις είναι κυρίως για ψυχαγωγία, αν και πιστεύω ότι παραμένουν και χρήσιμες ως "βασικές". Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Platterspeed, η απόκλιση της απόλυτης συχνότητας του Montana ήταν καλύτερη από εκείνη των πικάπ με άμεσο κίνηση (δηλάδη Direct Drive ως το SAT XD1 και το OMA K3), αλλά το Montana NEO μέτρησαε καλύτερα και από τα δύο πολύ ακριβά πικάπ με άμεση κίνηση στις μετρήσεις φιλτραρίσματος χαμηλής συχνότητας, αν και με ανεπαίσθητες διαφορές. Οι μετρήσεις shaknspin δείχνουν σημαντικά μεγαλύτερη μέση απόκλιση ταχύτητας για το Montana (0,34%) σε σύγκριση με τα OMA (0,08%) ή SAT (0,07%) πικάπ. Τα άλλα νούμερα ήταν κυρίως σε επίπεδο αμοιβαίας αντιστοίχισης, με διαφορές στο εύρος του 0,001% προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι πώς ακούγεται το πικάπ της Acoustic Signature και όχι πώς μετριέται, έτσι δεν είναι; Να το πούμε όλοι Πιο δυνατά! Δεν σας ακούω!
Ακούγοντας.
Συνδιάστηκε για την δοκιμή η εξαιρετική κεφαλή Ortofon A95 και λειτούργησε, εναλλάξ, μέσω του phono προενισχυτή με χρήση μετασχηματιστών της Ypsilon μοντέλο VPS-100S, μέσω του MC-20L SUT και ενός από τα δύο inputs 'transimpedance' του συνδυασμού με το μοντέλο της CH Precision P1/X1. Και τα δύο phono-stages κοστίζουν περισσότερο από τον συνδυασμό πικάπ/βραχίονα - όχι ότι ο Acoustic Signature είναι φτηνός! Επέλεξα την πιο ουδέτερη κεφαλή της Ortofon A95 για να ακούσω πώς θα ταιριάζει με αυτό που περίμενα να είναι ένα πικάπ με καλή αποσβεστικότητα και ίσως με αυστηρό ήχο. Και οι δύο πλευρικές και κάθετες συχνότητες δονήσεων του συνδυασμού βραχίονα-κεφαλής μετρήθηκαν ιδανικά, περίπου 10Hz, χρησιμοποιώντας το Hi-Fi News & Record Review Test Record (HFN001). Ως το πρώτο κομμάτι, ήρθε από ένα σετ 3 δίσκων, το Liszt Complete Works for Piano and Orchestra (EMI Electrola SLS 5207), εκτελεσμένο από τον πιανίστα Michel Béroff - έναν εξπέρ των έργων του 19ου έως αρχών 20ού αιώνα με εξειδίκευση στον Messiaen - με τον Kurt Masur να διευθύνει την ορχήστρα Leipzig Gewandhaus. Δεν το έχω ακούσει ποτέ προηγουμένως - το σετ βινυλίων είναι διαθέσιμο στο eBay για $130 - οπότε... για να το ακούσω για πρώτη φορά! Έχω κουραστεί από το να παίζω πάντα τα ίδια. Δεν έχει σημασία αν πιθανόν να μην έχετε ακούσει ποτέ αυτό το ηχογράφημα. Ο πρώτος μουσικός διευθυντής της ορχήστρας Leipzig Gewandhaus ήταν ο Felix Mendelssohn - καθόλου άσχημος - και μεταξύ των αργότερων διευθυντών ήταν οι Wilhelm Furtwängler και Bruno Walter, ο ένας συμπαθητικός προς τους Ναζί, ο άλλος Εβραίος που αποχώρησε το 1933, τι κόσμος! Το σπίτι της ορχήστρας, χτισμένο το 1885, βομβαρδίστηκε το 1944. Μετακινήθηκε σε ένα νέο σπίτι το 1981. Δεν γνωρίζω πού στην Γερμανική Δημοκρατία ηχογραφήθηκε αυτή η κυκλοφορία του 1980. Αλλά η αίθουσα ακούγεται εξαιρετικά, όχι σαν ένα μικρό στούντιο με προστιθέμενη τεχνητή αντήχηση ή αίσθηση χώρου, αν και είμαι εντάξει και έτοιμος να νιώσω ντροπή αν μάθω ότι τελικά έγινε και έτσι. Παραγματικά από τις εποχές δόξας της, LP Pressing από την Pallas (και τώρα ξανά που πρεσσάρουν σε βινύλιο εξαιρετικά ηχογραφήματα )-αυτός είναι ένας δίσκος που πρεσβεύει σφραγίδα ποιότητας, παρέχοντας μια ηχητικά ειλικρινή και εντυπωσιακά φυσική ηχογράφηση ενός εκπληκτικού ερμηνευτικά έργου, από μια μεσαία θέση της αίθουσας. Είναι καλύτερο να ακούγεται σε μέτρια ένταση. Όταν αναπαράγεται στο Montana NEO, δεν υπήρχε τίποτα αυστηρό σχετικά με την τιμπρική, χωρική ή δυναμική παρουσία, η οποία ήταν ζεστή, φιλόξενη και εντονώς τρισδιάστατη. Συγκεντρωμένοι στο Fantasy on Hungarian Folk Tunes for Piano and Orchestra της 4ης πλευράς, η εικόνα που παρήγαγε ο συνδυασμός κεφαλής Ortofon A95 & το Montana, με οποιονδήποτε phono προενισχυτή, ήταν οπτικά βαθιά και συγκινητική. Η ψευδαίσθηση, που εδραιώθηκε από την πρώτη νότα, ήταν ενός χώρου με ένα ορχηστρικό σύνολο που ακούγεται ζεστός, διατεταγμένος τρισδιάστατα. Μπροστά, στο αριστερό σκηνικό, κάθισε ο πιανίστας (και φυσικά το πιάνο). Και οι δύο προενισχυτές τον παρέδωσαν πάρα πολύ σωστά, αλλά ο ήχος που σημείωσε ένα μαγικό κλικ πιο πάνω από όλα εμφανίστηκε στη μεσαία περιοχή με την χρήση του phono-stage της Ypsilon.
H εικόνα του πιάνου ήταν σταθερή, φυσικά εστιασμένη και αξιόπιστη τόσο όταν αυτό ακούγεται μόνο του, όσο και όταν συνδυάζεται με την ορχηστρική εικόνα. Η αίθουσα αγκάλιαζε αλλά ποτέ δεν 'έπνιγε' ή έθαβε το πιάνο. Όταν ο Béroff πήγε στις ψηλές οκτάβες, είτε σε πιανίσιμο είτε σε μέτσο φόρτε, η εικόνα και η αυθεντικότητα τίμπρου παρέμεναν σταθερές. Η ικανότητα ισορροπίας μεταξύ μιας σολιστικής επίθεσης και έπειτα επιστροφής σε πιο ήρεμα περάσματα στα πλαίσιο μιας ορχήστρας (και αίθουσας) , ήταν μια αναγνώριση και προς τον Tonmeister Eberhard Richter (τον οποίο δεν γνώριζα προηγουμένως) και προς το συνδυασμό του εδώ πικάπ/βραχίονα.Δεν είχα κανένα προηγούμενο σημείο αναφοράς, που καθιστούσε την ακρόαση τόσο συναρπαστική. Η επίθεση κατα τα μέρη των έργων ήταν συνοπτική και σταθερή, όπου χρειαζόταν η διατήρησή της ήρθε γενναιόδωρη. Η μουσική εδραιώθηκε σε ένα κατάμαυρο φόντο. Το αποτέλεσμα άρα πειστικό - και χωρίς την αίσθηση υπερ-απόσβεσης που θυμάμαι από το αρχικό μοντέλο Ascona. (Κάποιοι βέβαια αγαπούν αυτόν τον πιο στεγνό ήχο.) Η καλά αποσβεσμένη αλλά όχι 'υπέρ', πλήρως ελεγχόμενη, 'ακριβώς' εστιασμένη σταθερή παρουσία των ειδώλων παρήγαγε μια αξέχαστη τρισδιάστατη εικόνα - είναι ξεκάθαρα ο "ήχος" της Acoustic Signature. Καθώς έπαιζα αυτήν την ίδια πλευρά πολλές φορές, δεν ήμουν σε θέση να φανταστώ τι θα μπορούσε να προστεθεί από τα πολύ ακριβότερα πικάπ με άμεση κίνηση, στο διπλανά rack .Θέλετε να μπερδευτείτε πολύ; Πηγαίνετε στο διπλανό δωμάτιο και απολαύστε λίγη μουσική με τους "πλούσιους" γείτονες, πιείτε λίγο κρασί, ανάψτε ένα παχύ πούρο. Η εγκατάσταση των μοντέλων SAT XD-1/CF1-09ti με την κεφαλή Lyra Etna λ Lambda SL (μεγάλος ο τίτλος της, τιμής διάθεσης στην Ευρώπη 8.600 €) παρέδωσε μια πιο κοντινή στη σκηνή θέα, με περισσότερη πληροφόρηση χώρου ηχογράφησης, ανώτερη άνεση στην διατήρηση του απόηχου κάθε ‘νότας’, μεγαλύτερη αρμονική γενναιοδωρία και χρώμα συν περισσότερη λάμψη & έμφαση στο χαμηλό συχνοτικό άκρο που παράγεται από την επιβλητικότητα των μεγάλων ενχορδών. Όλα αυτά με τρόπο έκφρασης που ακούγονταν σαν τα σύνολα να ήταν σε ένα μεγαλύτερο χώρο, με περισσότερες ανακλάσεις στους τοίχους πλευράς και πίσω. Το πιάνο παρήγαγε επίσης περισσότερες ανακλάσεις πίσω σκηνή. Ωστόσο, ακόμη κι αν δεν γνώριζαν την τεράστια διαφορά στην τιμή, εκείνοι που ενδιαφέρονται περισσότερο για λεπτομέρειες, σαφήνεια, ευκινησία, υπερ-σφιχτή, κλειδωμένη, ακριβή απεικόνιση και διάκριση των μεμονωμένων νότων χωρίς κάποιο υπεραναλυτικό, αφύσικο 'ξεπλύμα' - ιδιότητες που είναι ιδιαίτερα προσδιορίσιμες όταν ο πιανίστας παίζει μακριές σειρές γρήγορων glissandos - μπορεί να προτιμήσουν τη σούπερ-οργανωμένη συνοχή του Montana και να θεωρήσουν ότι το τελικό αποτέλεσμα με το μοντέλο SAT (ή ο παρόμοιος ήχος ενός OMA) ακούγεται κάπως διασκορπισμένος, μπερδεμένος ή θολός σε σχέση. Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά τη γενναιοδωρία των δυναμικών και της αντίθεσης αυτών, την ορχηστρική 'αναπνοή' και τη δημιουργία μιας ακόμη πιο ευέλικτης ζωντανής μουσικής σκηνής μπροστά μας, ήταν μια ασυζητητί νίκη από τα μεγαλύτερα, πιο δαπανηρά πικάπ. Όπως θα έπρεπε. Θα περίμενα ότι μια άμεση σύγκριση Montana–Invictus και τα δύο μοντέλα της Acoustic Signature, θα έδινε παρόμοια αποτελέσματα. Άλλαξα τις δύο κεφαλές. Καθυστέρηση, αλλά χρήσιμη. Έγινε σαφές ότι η ηχητική προσωπικότητα της A95 - η εστίαση της εικόνας, η λεπτομερής 3D παρουσίαση, το σφιχτό, μυώδες μπάσο και η ειλικρινής αλλά όχι και τόσο πλούσια μεσαία περιοχή ενίσχυε την παρόμοια ηχητική προσωπικότητα του Montana, βοηθώντας στη δημιουργία ενός παλλόμενου, 3D ενθουσιασμού που περιέγραψα παραπάνω. Η κεφαλή Etna λ Lambda SL στο TA-7000/Montana παρήγαγε μια πιο γενναιόδωρη, πλούσια και πλήρη μεσαία και μεσοχαμηλή περιοχή. Μια παρουσίαση που προσέθεται χωρικό πλαίσιο και πλούτο στα φωνητικά και στα ακουστικά όργανα. Το διπλό LP "Carole King & James Taylor Live at the Troubador" (Craft CR00209) - μια απόλαυση για τους baby boomers - έφτασε και αυτο στην εδώ ανασκόπηση. Το LP καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του διδύμου το 2007 με τη συνοδεία του The Section (Danny Kortchmar, Leland Sklar και Russ Kunkel). Ο Bernie Grundman (πιατίνια με αεροφρένο, μονοσύλλαβα σίμπαλα) , Doug Sax και το Sangwook "Sunny" Nam στο The Mastering Lab. Με την κεφαλή Lyra Etna, άκουσα περισσότερα από το μικρό, πλατύ, όχι ιδιαίτερα βαθύ West Hollywood live stage των 500 θέσεων (μάλιστα έπαιξα εκεί μια φορά!) σε σχέση από ό,τι άκουσα μέσω της κεφαλής A95. Οι King και Taylor αναπαρήχθησαν με περισσότερη τρισδιάστατη και συγκροτημένη μορφή. Η Etna με έβαλε στις πρώτες σειρές μπροστά από τη σκηνή. Η σύγκριση έδειξε ότι οι σχεδιαστές του Montana πέτυχαν τον στόχο τους: να δημιουργήσουν μια τελικά ουδέτερη βάση για την υποδοχή κεφαλών της αρεσκείας σας, έτσι που επιτρέπει τη διέλευση και παρουσιάση ποικίλων προσωπικοτήτων χωρίς να τις περιορίζει με κανέναν τρόπο.
Συμπέρασμα.
Αν και ο εδώ συνδυασμός βραχίονα/πικάπ θα σας κοστίσει σχεδόν 50.000 δολάρια, η εμπειρία μου ήταν ότι κάθε φορά που έβαζα ένα δίσκο στο πλατό του Acoustic Signature, πίεζα το "on" - ακόμη και τα κουμπιά παρέδιδαν ποιότητα - και χαμήλωνα την βελόνα στην αρχή ενός βινυλίου, δεν είχα καμία αμφιβολία για το πού πήγαν τα χρήματα ειδικά επειδή, έχοντας στήσει το πικάπ μόνος μου, ακούω τα καλά κρυμμένα, εφευρετικά σχεδιασμένα, επαγγελματικά εκτελεσμένα 'εσωτερικά' του σε κάθε αναπαραγωγή. Ένας ουδέτερος και αποκαλυπτικός αναλογικός εκφραστής της μουσικής όπως ο συνδυασμός Montana NEO/TA-7000 NEO σημαίνει ότι η τελική σας ικανοποίηση με αυτόν θα εξαρτηθεί από την κεφαλή που θα ταιριάξετε με αυτόν - περισσότερο από ότι σε ένα πιο οικονομικό πικάπ. Ο συνδυασμός έδειξε πολλή ζεστασιά όταν η ηχογράφηση το παρήγαγε, ακόμη και με έναν 'ψυχρότερο' συνοδό όπως η κεφαλή A95. Αν θέλετε να 'ζεστάνετε' περαιτέρω τον ήχο του, υπάρχουν πολλές κεφαλές ή phono-προενισχυτές που μπορούν να το κάνουν. Φαντάζομαι ότι η κεφαλή Analog Relax 1000 (16.000 δολάρια) σε αυτόν τον συνδυασμό θα ήταν εντυπωσιακή όπως και η κεφαλή Lyra Etna η Lambda SL σίγουρα είναι, επίσης. Αν προτιμάτε να τονίσετε την ηχητική ακρίβεια, την χωρική πληροφόρηση, την ησυχία του φόντου και τη στερεή εικόνα... πολλοί προενισχυτές κεφαλών και κεφαλές μπορούν να πετύχουν άριστα, συμπεριλαμβανομένων των CH Precision P1/Xi και του μεγάλου Boulder 2108 σε συνδυασμό με τη νέα κεφαλή Ortofon Verismo ή την Anna Diamond. Όπου και αν θέλετε να πάτε, το δίδυμο Montana NEO/TA-7000 NEO μπορεί αξιόπιστα να σας οδηγήσει προς εκεί. Το ζευγάρι πλατό-βραχίονα καθιστά την επιλογή των συνοδών τόσο πιο εύκολη επειδή καθορίζει και τόσο άμεσα-εύκολα την τελική απόδοσή του. Μόλις το συσκευάσω και το στείλω πίσω, σίγουρα θα μου λείψει! Κάποια στιγμή, αν αποφασίσω να μειώσω τον εξοπλισμό μου - ποιος ξέρει; - μπορώ να πάρω τον δρόμο προς Montana!
Validate your login