Mission ZX-3 Ηχεία Δαπέδου
[Δοκιμή: Hi-Fi Choice 2022]
Από τότε που η Mission κυκλοφόρησε τη σειρά ηχείων LX, πριν από μερικά χρόνια, η ξακουστή μάρκα βιώνει μια αναγέννηση. Στους καιρούς μας, ως μέρος πλέον της International Audio Group, χρειάστηκε και πάλι χρόνο ώστε να αποκτήσουν τα ηχεία της μια αναγνωρίσιμη ταυτότητα. Μια ταυτότητα που να την διαφοροποιεί από την "εντός οικογενείας" μάρκα Wharfedale. Αλλά ερχόμενη με τη σειρά ZX – η οποία βρίσκεται στην σκάλα επιδόσεων πάνω από τη σειρά QX ως η νέα ναυαρχίδα της οικογένειας Mission – σίγουρα αρχίζει να πετυχαίνει τον στόχο.
Το ZX-3 είναι το μικρότερο από τα τρία ηχεία δαπέδου σειράς ΖΧ. Οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι τα ZX-4 και ZX-5 είναι αρκετά πιο ογκώδη, παρά σε κάποιον υπαινιγμό ότι το μοντέλο θεωρείται αυτό που λέμε 'compact'. Εδώ έχουμε ένα δίδρομο σχέδιο, συνδυάζοντας ένα μόνο τουίτερ με δύο οδηγούς μεσαίων/χαμηλών συχνοτήτων 130 χιλιοστών.Το τουίτερ είναι τύπου δακτυλιοειδούς (ring-dome) θόλου 38 χιλιοστών που πρωτοεμφανίστηκε στη σειρά της Mission QX. Το διάφραγμα του τουίτερ έχει σχήμα θόλου (dome), το οποίο βοηθά στην ομοιόμορφη, πιο γραμμική απόδοση των συχνοτήτων. Δύο δακτύλιοι (rings) περιβάλλουν τον θόλο, προσφέροντας επιπλέον σταθερότητα και έλεγχο στις ταλαντώσεις του διαφράγματος. Η Mission λέει ότι το τουίτερ αυτό μπορεί να αναπαράγει συχνότητες έως 30kHz και αναφέρει μια ανώτερη συχνότητα απόκρισης 24kHz για ολόκληρη τη σειρά. Επίσης, αποκαλεί τον σχεδιασμό των μονάδων ηχείων μεσαίων/χαμηλών συχνοτήτων ‘DiaDrive’ όπου διαθέτει ουσιαστικά δύο διαφράγματα. Το πρώτο βρίσκεται στο μπροστινό μέρος με κώνο από αλουμίνιο που φαίνεται να εκτείνεται μέχρι και την άκρη του στεφανιού, καθώς δεν υπάρχει ορατή περιφέρεια. Αυτό συμβαίνει επειδή η περιφέρεια είναι ανεστραμμένη και κάθεται κάτω από το χείλος της άκρης της κάθε μονάδας. Πίσω από αυτό βρίσκεται ένας δεύτερος -ας ονομάσουμε- υπο-κώνος στον οποίο είναι συνδεδεμένο το πηνίο φωνής. Η Mission λέει ότι ο διαχωρισμός των δύο βελτιώνει τη συνολική απόδοση και εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ελέγχου. Γύρω από την εξω άκρη κάθε μονάδας υπάρχει μια σειρά αεραγωγών που έχουν σχεδιαστεί για να ρυθμίζουν την αέρινη ροή γύρω από αυτήν.
Οι καμπίνες των ηχείων είναι εξοπλισμένες με βραχίονες που προορίζονται να κρατούν σταθερούς τους μαγνήτες των μονάδων, εξασφαλίζοντας ότι όλη η δύναμη της εξόδου τους κατευθύνεται προς τα διαφράγματα και δεν χάνεται ως άχρηστη ενέργεια. Τα πλαίσια της σειράς είναι επιπλέον επενδεδυμένα με ένα εξειδικευμένο υλικό απορρόφησης που ελέγχει τις δονήσεις συντονισμών και βοηθά στη διοχέτευση της ροής του αέρα προς τα δύο (στην πίσω πλευρά) bass reflex tubes, δηλαδή τους σωλήνες εκτόνωσης του σχεδίου. Αυτοί είναι ορθογώνιοι σε σχήμα και έχουν οδοντωτή άκρη για να βοηθούν επιπλέον στη ροή του αέρα και να διασφαλίζουν ότι τα επίπεδα θορύβου εκεί διατηρούνται στο ελάχιστο. Κάθε καμπίνα της σειράς έχει επίσης μια ενσωματωμένη βάση με προ-τοποθετημένες ποιοτικές ακίδες.
Η Mission έχει απορρίψει εντελώς οποιοδήποτε ρετρό στοιχείο στον σχεδιασμό, που σημαίνει ότι το ZX-3 είναι και δείχνει απόλυτα μοντέρνο. Το στυλ του είναι 'καθαρό' σε γραμμές και βοηθά να αποκρύψει οπτικά μέρος του όγκου της καμπίνας, κάτι που είναι ένα πλεονέκτημα εδώ, αλλά φαντάζομαι ακόμα πιο χρήσιμο με τα μεγαλύτερα αδερφάκια του. Έπειτα να τονίσουμε και το γεγονός ότι, παρά τις μοντέρνες γραμμές, εξακολουθεί να αναγνωρίζεται ως ένα Mission σχέδιο. Η διάταξη των οδηγών και οι γενικές αναλογίες υποδηλώνουν κλασσικά προϊόντα του παρελθόντος χωρίς να τα αντιγράφουν αναίσχυντα και μου αρέσουν ως αποτέλεσμα. Δεν είμαι απόλυτα πεπεισμένος για το λευκό φινίρισμα, αλλά το μαύρο piano black του δείγματος της δοκιμής φαίνεται φανταστικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι επίσης εξαιρετική, ιδίως και αν κριθεί με τα πρότυπα της κατηγορίας τιμής του.
Ποιότητα ήχου
Το δείγμα των ηχείων μου έφτασε χωρίς καμία πρότερη χρήση και έτσι χρειάστηκαν περίπου τέσσερις πρώτες ωρες για να "χαλαρώσει" ηχητικά. Μόλις περάσει αυτή η φάση, οι αρετές του ZX-3 αρχίζουν να γίνονται πολύ πιο εμφανείς. Συνδεδεμένο με συνοδά ενισχυτή της Naim Nait XS 3 και ψηφιακή πηγή Chord Qutest DAC, το ηχείο δαπέδου καταφέρνει να εντυπωσιάσει σε ένα ευρύ φάσμα μουσικής. Ακούγοντας το υπέροχο σύγχρονο κλασικό έργο Resolve της Poppy Ackroyd αναδεικνύεται η εξαιρετική ικανότητά του να αποδίδει τονικό ρεαλισμό. Αυτά τα λιτά κομμάτια επικεντρώνονται γύρω από το πιάνο με αραιά υποστηρικτικά κάποια όργανα, οπότε αν το πιάνο δεν ακούγεται σωστά, όλα τα άλλα ως άκουσμα αποτυγχάνουν επίσης. Το ZX-3 κάνει εξαιρετική δουλειά στο να διασφαλίζει ότι όχι μόνο είναι απόλυτα πειστικό, αλλά ακούγεται επίσης πλούσιο και 'βαρύ'.
Η αποτελεσματική αναπαραγωγή της κλίμακας είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της Mission. Το πιάνο έχει τη φαινομενική μάζα με το εδώ δαπέδου ώστε να αναπαράγεται πειστικά, αλλά αυτό επιτυγχάνεται χωρίς να ακούγονται στο ZX-3 τα πάντα υπερμεγέθη, υπερβολικά. Με το μεγαλύτερο και πιο γεμάτο ηχητικό τοπίο του Children Of The Sun των Dead Can Dance, κατάφερε να κρατά τα πάντα στο σωστό επίπεδο κλίμακας. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται και σε μεγάλο βαθμό από το γεγονός ότι είναι ένα αξιοσημείωτα εύκολο ηχείο στην οδήγηση. Τα 70W του Naim είναι απολύτως επαρκή για να φτάσουν σε ύψη έντασης στα όρια της αποδοχής του οικιακού περιβάλλοντος και η Mission διατηρεί μια συνεπή αίσθηση αναλογίας καθ' όλη τη διάρκεια. Επιπλέον κερδίζει από μια εξίσου πειστική ηχητική σκηνή που ανοίγει στον ακροατή. Εφόσον λαμβάνεται μέριμνα για τη θέση του ηχείου – βρήκα ότι στα 2 μέτρα απόσταση με την κλίση προς το σημείο διασταύρωσης περίπου 1 μέτρο πίσω από το κεφάλι μου αποδίδει καλύτερα – η Mission δημιουργεί έναν χώρο στον οποίο η μουσική μπορεί να αναπτυχθεί εντυπωσιακά. Υπάρχει μια τάξη και συνοχή στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται ακόμη και πολύ μεγάλης κλίμακας μουσικά προγράμματα, έτσι που καθιστά την ακρόαση για παρατεταμένες περιόδους εξαιρετικά αρεστή.
Στις πολύ υψηλής ποιότητας & ανάλυσης ηχογραφήσεις, λείπει μέρος από την ανώτερη ζωντάνια και λάμψη. Για παράδειγμα, η ακουστική έκδοση του Can’t Hold Me της Emily King από το άλμπουμ της Sides είναι γλυκιά, πλούσια και αβίαστα εκλεπτυσμένη, αλλά ορισμένες λεπτομέρειες που ξέρω ότι υπάρχουν στην ηχογράφηση δεν είναι τόσο αντιληπτές εδώ. Από την άλλη πλευρά, τη θετική πλευρά αυτής της μικρής επιφυλακτικότητας, να γράψω ότι αυτό είναι ένα ηχείο που μπορεί να σε κρατήσει στην μουσική σε κάποιες αρκετά δυσάρεστες ηχογραφήσεις, να τις κάνει δηλαδή λίγο πιο ΄εύπεπτες'.
Έχω επίσης κάποιες ελαφρές επιφυλάξεις σχετικά με την απόκριση των χαμηλών συχνοτήτων. Το δέσιμο μεταξύ του τουίτερ και των δύο οδηγών μονάδων των μεσαίων/χαμηλών συχνοτήτων είναι άψογο και τονικά η απόδοση απόλυτα συνεπής, αλλά για ένα ηχείο δαπέδου που οδηγείται από ηλεκτρονικά που ξέρω ότι είναι ικανά να δώσουν πολύ αξιόλογο επίπεδο έκτασης χαμηλών, το ZX-3 δεν εκφράζεται αναλόγως δυναμικό όπως ίσως θα έπρεπε. Ωστόσο, η απόδοση των χαμηλών είναι λεπτομερής και εξαιρετικά γρήγορη. Δεδομένης μιας τελικής επιλογής μεταξύ ενός ηχείου δαπέδου με λίγο λιγότερα χαμηλά που συμπορεύεται με τη μουσική συνέπεια ή ενός που διαθέτει μεγαλύτερες ποσότητες όγκου και πυγμής στα μπάσα αλλά την 'μισή' ρυθμική συνέπεια, πάντα θα επιλέξω το πρώτο. Όταν αντιμετωπίζει τον θαυμάσιο, υπερβολικό μουσικό μαραθώνιο του Welcome To The Pleasuredome των Frankie Goes To Hollywood, το ZX-3 συμμετέχει με γνήσιο ενθουσιασμό, καταφέρνοντας να προκαλέσει αντίδραση που είναι τόσο συναισθηματική όσο και διανοητική. Συγκρίνοντας με παλαιότερα ηχεία της Mission, θα έλεγα ότι ενώ δεν εκφράζεται τόσο γρήγορο και ενεργητικό όσο ορισμένα μοντέλα από τους προκατόχους του, σίγουρα γνωρίζει ένα ή δύο πράγματα καλύτερα για την τονικότητα, την ηχητική σκηνή και τον καθαρό ρεαλισμό. Αυτές είναι πολύτιμες εξελίξεις και επίσης ένα σίγουρο σημάδι της (σημερινής) ωριμότητας της μάρκας, ότι η 'φλογερή' τάση και τα άκρα των προηγούμενων προτάσεων έχει συγκρατηθεί λίγο.
Συμπέρασμα
Στις πιο προσιτές σειρές LX και QX που προηγήθηκαν της σειράς ZX, η Mission κατάφερε το εντυπωσιακό επίτευγμα του να καθορίσει ένα νέο σημείο αναφοράς για το τι θα μπορούσαν να αναμένουν οι πελάτες σε αυτό το ύψος της οικονομικής τους δαπάνης. Σε αυτό λοιπόν το έντονα ανταγωνιστικό σημείο, την κατηγορία τιμής (περί των 1.000 ευρώ ανα ζεύγος), το ZX-3 παραμένει εξαιρετικά ικανό, καλά κατασκευασμένο και όμορφο ηχείο.
Τιμή διάθεσης Heaven Audio (ανά ζεύγος): 1.149 €
Διαθέσιμο προς ακρόαση εντός Showroom.
Λοιπά & τεχνικά στοιχεία στο link της ιστοσελίδας μας :
https://www.heavenaudio.gr/mission-zx-3-white-piano.html
Validate your login